jom borak!!

Tuesday, September 1, 2009

sudu & glepu Ramadhan...

" diawal kerahmatan,,pertengahan keampunan,,pengakhiran kebebasan dari api neraka"
Assalamualaikum..selamat berpuasa
Hari dah masuk 11 Ramadhan ..bermakna kita ,umat islam seluruh dunia sedang memasuki fasa kedua dalam bulan ini,,mudah-mudahan ,1o hari yang lepas puasa kita diterima dan diberi rahmat oleh Allah..amen..

Sebenrnya ,,diwaktu ini semerah ada kat kampung,,hari ni hari ketiga berpuasa kat sini. ala cuti seminggu je..hari sabtu ni akan kembali ke seremban untuk kembali berpraktikal..huhu..

sebenarnya rugi gak rasanya balik lewat hari tu..sebab pada 29 .8..family kat rumah buat buka puasa agak besar-besaran la..urm.,,diaorang mmg camtu,,kalau semerah x de suka buat majlis..goram den ni hah..tapi sebab puasa buat2 sabar je la..(boleh ke..hehehe)

dan semalam semerah sempat tolong bonda bakar ikan untuk buat percik..(betul ke ayat ni?)..sebelah pagi lak ayahanda ajak semerah, sepohon jembal, jemin pegi gotong royong kat masjid..alhamdulillah..selesai jugak walau akhirnya ti nggal jemin soram duk mesin rumput..hehehe..sian dia..hahahha(gelak lagi..astaghfirullah)

Pada taun ni lak..ada sedikit perubahan la dalam aktiviti terawih ..biasa bonda dan ayahanda akan pegi bersama..disusuli oleh anak2 seramai belasan org..tapi kali ni hanya ayahanda saje yg pegi ke masjid sejak bonda tak cekak ( dalam bahasa luar..tidak larat nak berjalan),,jadi bertarawih la kaum hawa di surau kat rumah..dan di "join" oleh kaum adam ( buke mat adam abe ya..malah maye ni,,main bedil jah tau..)yg kemalasan untuk ke masjid..dan bergilir2 jadi imam dan bilal..termasuklah semerah..hehe..bukan apa,,meramaikan jemaah..hehehe..

ok..itu dulu tuk sudu dan glepu tuk kali ni..tgk la gaya membakar ikan ala puasa ..haha





5 comments:

neko_nik said...

eleh...tok soho wak ni,,,,,hahahhah

bio-nikiimah said...

pada pendapat saya, anda patut sangat meletakkan ayat yg berbunyi lebih kurang "credits to bio-nikiimah" atas jasa mengambil gambar anda! sekian terima kasih.

wana said...

ceyh.
ingatko dduk wat gapo.
ambik gambar rponyo.~
kalu tahu...

cik..!!
patutla hangit aye percik cik.
..

SeMeRah said...

haha..oh ya lupa plak..top up to biol.nikkimah..hahaha

bio-nikiimah said...

eksekius me.. eja tu baik baik ye.. sekian terima kasih. bdwayy topup to bio-nikiimah itu brmakna harus bagi kredit free bukan? jadi renungkankan dan selamat..?