jom borak!!

Saturday, February 12, 2011

Say YES to Hijab!! NO to Valentine's Day


assalam
memang da lama x update
sejak berada ditempat baru
line x tenet x berapa nak ada la..
ahaks
so kesempatan ni
just nak share satu cerita
begini ceritanya...

Seorang anak kecil bertanya kepada papa dia : "Papa, besar nanti adik nak jadi macam akak tu la," sambil menunjukkan sekumpulan remaja perempuan yang berpakaian agak menjolok mata. Papa dia terkesima lalu berkata :"isshhh..tak boleh syg..agama tak ajar kita berpakaian mcm tu..berdosa tau," sambil mengharapkan anak kecilnya fah...am.. "Abis tu, kenapa adik tgok artis2 pakai mcm ni, pastu dlm tv ckp pakai mcm tu nampak glemer."

Terus si ayah bertanya kpd anaknya :"Sayang suka makan lolipop tak?".. anaknya menjawab :"mestilah suka.".. lalu si ayah berkata :" masa kita beli lolipop, dia berbalut kan?" tanya si ayah menduga si kecil. "betul papa, berbalut." Si ayah menambah "katakanlah sayang buka pembalut lolipop, kemudian biarkan di ruang terbuka, agak2 apa yang akan berlaku?" anaknya menjawab :" hurmmm..mesti lalat datang dekat papa..ye la, sebab benda tu manis..takpun semut yang akan datang.." si ayah membalas :" demikian juga dgn wanita. sekiranya menjaga aurat dgn baik, taat pada perintah Allah, insyaallah syaitan, lelaki2 jongos dan jahat tdk akan mendekati, dan sekiranya terbuka sana, terbuka sini, nescaya nasibnya sama spt lolipop yang terbuka pembalutnya lalu terdedah di tempat terbuka,"..

si kecik faham..kemudian memeluk papanya sambil berkata :" adik sayang papa.. ♥ u papa.".. si ayah puas kerana dapat menerangkan dgn baik..tanpa disedari ada manik2 jernih yang mengalir dr sudut matanya sambil mengenangkan apa nasib anaknya kelak dalam keadaan dunia yang penuh pancaroba kini..

p/s :dapat cerita ni kat fb..x tau nak kredit kat sape..hehe


4 comments:

missworldani said...

cerita yg sgt bagus >.<

LIVESTRONG said...

baguih baguih

LIVESTRONG said...
This comment has been removed by the author.
SeMeRaH jEmBaL said...

benda bagus..kita sama2 share kan,,hehe :P