jom borak!!

Monday, September 17, 2012

Mari Belajar


Mari belajar bagaimana HUDUD bertindak keatas Muslim 
dan Non Muslim




Wednesday, October 26, 2011

copy bulat bulat !

2011 
tahun terindah buat kami berempat....
syukur segala puji bagi Allah.

*****************
kami akan konvo....
empat dari enambelas akan bergraduasi tahun ini...
kami akan jadi jejak langkah abang2 dan kakak2 kami yang mana sudah merasai hari graduasi ini...
ye perasaan sekarang ini tidak sabar untuk menjejak kaki di dewan konvo itu nanti...
.SELAMAT BERGRADUASI KEPADA KAMI BEREMPAT.
NIK FATHI B.NIK ABDULLAH
NIK MUHAMAD MUNIR B. NIK ABDULLAH
NIK NUR SYUHADA BT NIK ABDULLAH
NIK NUR ATIKAH BT NIK ABDULLAH
sapa sangka waktu kami kanak-kanak...
kami lah budak paling buas...tapi alhamdullilah..
tahun ni kami akan konvo..
 *ni zaman budak2 hanyya..~..hahha...tok reti baco lagi..*
(terharu sebab gmabrku menjadi inspirasi buat adik-adikku....kihkihkih...)
 
p/s : sebab cumil..semerah copy bulat bulat dari niknuratikah..haha..
 
pecah kace, pecah gelah
x pecah pulak, jangan marah

Monday, September 12, 2011

Monday, August 29, 2011

Lebaran Ini




petang 29 Ramadhan

kebiasaannya, sehari sebelum raya
pelbagai aktiviti dilakukan semerah
bersama ahli usratie yang laen
seawal pagi
aktiviti membersihkan kawasan rumah
waktu neh semua bersemangat
esok nak raya
maka semua rajin la
haha



lepas tu
membantu che menyiapkan hidangan yang menjadi kemestian
setiap kali raya
ketupan palas
dari cari kelapa
sampai la ke acara membungkus ketupat
waktu camni kalo x bising x sah la
ade je benda nak diperkatakan


video

dan kemeriahan ini makin erasa bila aktiviti berbuka dengan kehadiran semua ahli usrati seramai 16 orang disertai ipar dan beras..opss biras..hehe

dan yang pasti
semerah tidak dapat menyertai mereka
pada tahun ini
huhu
sedey tu ade tapi
itu lah hakikatnya
bila bekerja di tempat yang tak penah dan x boleh tutup nh
haha

apepon
semerah ingin mengambil kesempatan ini
mengucapkan





Saturday, August 20, 2011

perlukah kita menunggu laillatul qadr itu


alhamdulillah

hari ni da masuk kepada peringkat yang ketiga puasa
dan semerah yakin
semua muslimin dan muslimat
sedang berusaha dengan gigih dalam melakukan
amal ibadat
tak kira disiang hari dan juga di malam hari

ada juga dikalangan kita sedang berkira-kira
mengenai bilakah jatuhnya malam lailatul qadr?
ade yang kate 21 , x kurang yang kate 23

ade jugak yang fikir "asal malam ganjil aq nak buat ibadah lebih lah"
ade yang terlintas " malam tujuh likur tu, malam lailatul qadr la kan?"

ape jua perkiraan kita
ape jua fikiran kita
percayalah
asalkan kita melakukan ibadah tersebut
InsyaAllah...ganjaran itu pasti ada

semoga malam -malam yang berbaki ini
kita akan menambahkan pecutan amal kita
kita bukan menunggu lalilatul qadr
tetapi kita memburu
hatta tamat ramadhan sekalipun
kita tetap akan memburunya
sampai bila-bila

jika ada yang bertanyakan semerah :: wallahua'lam~allah jua yang mengtahuinya::



Friday, August 5, 2011

Kelebihan Jumaat #1




بِسْــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Abdullah bin Mundzir telah meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w telah bersabda;
'Hari Jumaat adalah penghulu segala hari dan yang terbesar di sisi Allah.
Ia adalah hari yang lebih besar di sisi Allah daripada hari raya fitri.
Pada hari itu telah terjadi lima perkara iaitu penciptaan Adam,
pada hari itu dia dikeluarkan daripada dari syurga,
pada hari itu juga dia diwafatkan
dan pada hari itu terdapat satu masa di mana tidaklah seorang hamba itu meminta sesuatu daripada Tuhannya melainkan akan dikurniakan kepadanya
selagi tidak meminta yang haram.
Pada hari itu kiamat akan terjadi
dan tidaklah seorang malaikat muqarrabin pun di sisi Allah azza wajalla melainkan ia takut pada hari Jumaat,
(tetapi) tidak langit dan tidak bumi melainkan ia merasa kasih pada hari Jumaat.'

jazakallah

Wednesday, August 3, 2011

tetiba facebook tak boley di buka


jam 12:45 pagi
3 august 2011

tengah 2 melayari laman muka buka
tetiba jer
laman fb ilang
dan yang muncul benda neh


haha..ape dah jadi
aq yang kena virus
atau facebook yang bermasalah

nakal facebook neh!!