jom borak!!

Tuesday, April 29, 2008

Lawatan ke Ulu Kinta ,Perak

Lawatan ke Ulu Kinta ,Perak

Salam....hahaha,,,sebenarnter malas gak nak tulis blog ni pasal masih letih la...ana baru je tiba di kolej selepas sehari berada di Perak.

Sebenarnyer lawatan ke perak merupakan lawatan dari biro kebudayaan KPPS .
Jadi secara tak langsung ana yang menyertai Nasyid dalam xtvt ko-kurikulum telah dipaksa rela untuk menyertai proram tersebut. Bukan setakat pergi sahaja, tapi kena buat 3 persembahan pulak tu,,,huh,,,letih bebenor,.jadi seramai 18 orang budak sem 1 join dan lain 2 dari sem 2 dan sem3. Dan papa serta sir saleh...nak kata seronok yu tak jugak,,sebab sebelum ni ingat tak nak pegi,,,tapi bila dah terpaksa rela camni,,,terpaksalah menyeronokkan diri..huhuhu

Sebelum bertolak pada pukul 1 petang, ana dan beberapa rakan yang lain yang turut pergi ke lawatan tersebut telah menghadiri satu kursus pertongan cemas di sek.men.pendeta Zaa'ba sabagia fasilitator,,,,kat ctu kita org sepatutnyer membuat demonstrasi CPR ,,tapi di sebabkan kami perlu pergi perak,,,jadi kami terpaksa balik awal...huhuhu rasa rugi gak(sebab tak sempat nikmati makan tengahhari yang disediakan...huhuhuhu)

Jadi berbalik kepada lawtan ke Ulu Kinta perak.

Jadi kat sana ana buat 3 persembahan denga kawan2 ...Nasyid , KOir dan jugak TARIAN...huhuhu Nasyid dan koir tu tak pe lagak...tapi yang tarian tu yang rasa nak ketawa pun ader...ini lah julung2 kalinyer ana masuk tarian...hahahahahaha...tarian yang kita buat ialah tarian alu-alu dari kaum sumazau, dekat sarawak nun...hahaha
memang mencabar betul la kan...hahahhahahahha

Tapi apapun,,,ana "enjoy" ngan lawatan tersebut sebab dapat menambah koleksi bantal ,,2 biji lagi...hahahaha..dan pengalaman lain plak waktu mandi kat air terjun,,,sekali lagi menjadi "hero" kerana berjaya menyelamatkan salah seorang rakan kami yang lemas...huhuhu....Alhamdulillah....nasib baik tak jadi ape2..
Jadi setakat itulah dulu coretan tuk kali ni...

Khudafis.....

1 comment:

zulfaisal said...

salam
hmm...mesti rasa bertuah dpt ingat keturunan...bleh jd stu kebanggaan...mcm org arab:)