jom borak!!

Wednesday, May 13, 2009

Bermula lagi...

Assalamualaikum

Masa : kul 10.36 minit malam

Dekat quarters PMA kat Pasir Panjang, PD

Hahaha…kali ni semerah muncul lagi untuk posting yang seterusnya…dan semerah bawa khas dari Port Dickson, pantai yg tersohor diMalaysia dengan kecantikan dan keunikannya yang tersendiri..hahaha..

Bukan ape, Cuma terlalu teruja la posting kat klinik kesihatan kat Pasir Panjang ni..…kalau sebelum ni, kat spital Seremban je..tgk misi yg sama je…tapi kali ni suasana lain dan nurse pun lain gak..tu x termasuk pelatih JM..hahahaha…

Objektif yang pertama semerah pada malam ni nak bagi tau benda yg dah tertulis kat atas tu la.hehe..ye la..lepas seminggu bersengkang mata tuk exam,,skang ni bersengkang mata tuk klinikal punyer penempatan la pulak..jadi kali ni ditempatkan kat 3 jabatn iaitu Klinik kesihatan ibu anak ( KKIA ), Unit Farmasi dan juga pesakit luar…Hahaha..jadi setakat 3 hari ni ,,semerah berada kat KKIA..macam2 gak la dapat pengalaman kat sini..macamana penjagaan sebelum , semasa dan selepas beranak..hahaha…macam2 kerenah org ngandung ni..sempat gak la pegi lawat rumah..dan pengalamn yg yak leh lupa..terhantuk yg amat kuat kat rumah pesakit sebab pintu dia rendah sangat (sakit wooo…tak tahu la mungkin semerah ni dah “tertinggi” kot..hehehe)..dah 3 hari tapi masih sakit lagi kepala ni..huhuu..pastu buat jugak lawatan kat sekolah dan beri imunisasi..hish..bebudak skang ni nakal2 tau..ade ker kita ni dia nak ngorat..cucuk jarum kuat2 baru tau..hehe

Dan esok lak stat masuk Jabatan Pesakit Luar..tunggu…

Hah..dah masuk objektif ke 2 plak..urm lepas je abis klinikal ni..semerah akan ke Kuala Pilah pulak..ni adalah aktiviti bulan sabit kat sini..kitaorg jadi pengadil untuk pertolongan cemas peringkat n9…jadi kat sana selama 4 hari kot..x tahu lagi ape xtvt secara sepenuhnya..nanti la pengajar tu( Ila Murugan) bagi penerangan dulu kan..hehe…

Objektif yg seterusya ialah… ape ye…urm..semerah dapat tahu yg parents x der kat kampong tu,,katanya diaorg pegi ke turkey..huhu..ditinggal daku disini..huhuu..nak ikut..nak ikut..

Bebudak kat rumah tu seronok la kan..mesti enjoy sakan ..huh..dongki eden ni ha..

Objektif yg terakhir lak…ZzZzzZZzzzZZzzZZZ

1 comment:

niQ AdA niQ AbDuLLaH said...

deki kow...
sedak duk dumah..
macam2 ada...
ada lah macam2 tuhhhh...
hahahhahahah...
dont be jelesss...
x dok wabak mangitus kow situuu...
bahayo tuhhh...
beringat skittt....