jom borak!!

Tuesday, June 2, 2009

Antara Seremban & ...

Hahaha…baiklah..kali ni semerah akan ceritakan suasana kat seremban..ye la dah 2 tahun kat sana..tahu la sikit2..hehehe..urm..kalau nak diikutkan Bandar Seremban ni mula dibuka pada tahun 1870-an lagi,,mase tu tersohor dengan biji timah..dan sekarang dengan kepadatan penduduk seramai 405 674 org seremban terus menjadi tempat org ramai berkumpul terutamanya hari minggu..walaupun dah dikenali dengan Bandar Seremban,,, pengishtiharan Seremban sebagai Bandar hanya akan dibuat pada 9 september 2009..urm....dan itu pun setelah Majlis Perbandaran Seremban akan bergabung dengan Majlis Perbandaran Nilai..( tempat semerah belajar dulu..USIM.) seperti yg kita taulah..N9 ni mmg terkenal dengan adat pepatihnya,,rumah minangkabau dan yg terbaru homestay..Kalau kat Bandar lak..ada la satu shopping kompleks ni,,Terminal 1..kat sini semua ada tempat naik bas ,,dekat KTM,,tuk membeli belah sampai la nak tgk wayang dank at sini jugak tempat semerah selalu berjalan ngan kengkawan kalau ade mase terluang dan cari barang keperluan..paling dekat lak tu..hehehe..Beza yang paling besar suasan seremban ngan kota bharu,,kalau kat seremban lebih kurang berada kat indon atau bangle..huhu..nak buat cam ne,,org indon ngan mat bangle lebih ramai dari org tempatan..hehehe..sampaikan cashier kat pasaraya pun org indon..huhu..gue ngak ngerti pak..hehe..tapi x pe kan 1Malaysia..urm..selain seremban ade lagi satu tempat ..seremban 2..tempat nak kate baru x la..tapi sejak pasaraya jusco dibuka,,tempat ni bertambah maju..pasaraya jusco tu lebih kurang kb mall je Cuma besar skit je..agak selalu juga semerah ke sana..dah bosan ngan terminal 1 ke jusco..dan bosan jusco balik ke terminal 1..begitula hidup kat sana..walaupun Bandar tapi kecik je sebenarnya..huhu..x serupa Kelantan..ada gedung mydin( my favourite), pantai timur, the store, tesco, pacific, home u, pasar siti khadijah..yg lagi best,,semua pasaraya kat sini,,besar2..x puas berjalan.huhu..biasa la kan,,hujan emas di negeri org,,hujan batu di negeri sendiri,,x gitu..urm,,tu sikit sebanyak pasal seremban, kalau nak cita bnyk lagi tau..malas la nak nulis,,heheh..tgk je gambar ni







3 comments:

aen_aisyah said...

salam.skang ni thn bpe da ye? lame tak dgr crite.he.nway,all da best!

SeMeRah said...

skang ni baru taun 2 sem 4

aen_aisyah said...

owh.sume 3 thn ke?
napetak wat cbox?
senang sket drop comment.hehe